Czym pozycjonowanie stron www różni się od reklamy Google Ads?

Pozycjonowanie stron www Poznań i Google Ads to obecnie wiodące sposoby na zareklamowanie witryny firmowej lub sklepu internetowego. Co powoduje, że przedsiębiorcy tak chętnie sięgają po te metody promocji i czym właściwie różnią się one od siebie? Czy lepiej pozycjonować stronę, czy reklamować ją poprzez kampanie Google Ads? A może warto zainwestować w jedno i drugie?

Pozycjonowanie stron www vs reklama Google Ads – podobieństwa i różnice

Jest wiele podobieństw pomiędzy pozycjonowaniem a reklamą Google Ads. Przede wszystkim obie te usługi są przykładami marketingu internetowego. Obie też sprowadzają się do promocji strony w wyszukiwarce Google, choć trzeba podkreślić, że reklama Google Ads może też wychodzić poza te ramy. Ale o tym za chwilę. Co jeszcze łączy obie te formy promocji? Z całą pewnością duża skuteczność – zarówno pozycjonowanie stron www, jak i Google Ads to doskonały sposób na bardzo precyzyjne docieranie do tych użytkowników Internetu, którzy poszukują określonych treści, usług lub produktów. Obie metody reklamy wymagają pewnego doświadczenia w ich stosowaniu, by uzyskiwane efekty były naprawdę satysfakcjonujące. Z tego powodu firmy, które chcą się reklamować w ten sposób, zwykle podpisują umowę z wyspecjalizowaną agencją interaktywną, która zajmuje się kompleksowo takimi usługami.

Najlepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorcy, któremu zależy na uzyskaniu szerokich zasięgów, zawsze będzie połączenie pozycjonowania z Google Ads

Skoro pozycjonowanie stron www i reklamę Google Ads łączy tak wiele, jakie są między nimi różnice? Do najważniejszych można zaliczyć:

  • koszty – w przypadku pozycjonowania firma nie musi płacić za kliknięcie w odnośnik do swojej strony. To zupełnie inaczej niż w przypadku reklamy w wynikach sponsorowanych, czyli Google Ads, gdzie firma zlecająca usługę musi rozliczyć się z dostawcą z każdego kliknięcia w link (taki sposób rozliczeń nazywamy CPC lub eCPC)
  • szybkość uzyskiwania rezultatów – reklama Google Ads jest widoczna w wyszukiwarce niemal natychmiast po utworzeniu grup reklam i kampanii oraz doładowaniu salda konta. Na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba nieco poczekać. Jak długo? To zależy od konkurencyjności pozycjonowanych fraz, stanu wyjściowego strony i doświadczenia pozycjonera
  • zakres usługi – pozycjonowanie stron www to usługa, która dotyczy jedynie samej wyszukiwarki (przede wszystkim Google, choć należy podkreślić, że stronę można optymalizować również pod inne wyszukiwarki). Z kolei Google Ads to możliwość promowania witryny zarówno w wyszukiwarce, jak i sieci partnerskiej, w tym na setkach popularnych portali, jak choćby platforma YouTube. Google Ads to nie tylko reklama tekstowa, ale również obrazkowa, która bardzo przydaje się przy promocji konkretnych produktów sklepu internetowego.

Co więc wybrać – pozycjonowanie czy Google Ads?

Najlepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorcy, któremu zależy na uzyskaniu szerokich zasięgów, zawsze będzie połączenie pozycjonowania z Google Ads. Obie metody mają bowiem swoje zalety. Pozycjonowanie, czyli reklama w wynikach niesponsorowanych, w niektórych użytkownikach wyszukiwarki wzbudza większe zaufanie. Dodatkowo tego rodzaju reklama wyświetli się nawet tym użytkownikom Google, którzy korzystają z oprogramowania blokującego. Za kliknięcia w linki niesponsorowane nie trzeba płacić, co jest prawdopodobnie największą zaletą pozycjonowania. Nie oznacza to oczywiście, że skuteczne SEO jest darmowe – w końcu za jego efekty odpowiedzialna jest z reguły agencja marketingowa, której przecież trzeba zapłacić. Należy jednak podkreślić, że w przypadku niektórych branż koszt usług agencji SEO może stanowić zaledwie ułamek ceny płatnych kampanii Google.

Z kolei zaletą reklamy w Google Ads są szerokie możliwości targetowania, a także remarketingu, czyli przypominania użytkownikom, którzy wchodzili już kiedyś na stronę firmy, o jej usługach lub produktach. Remarketing to niezwykle dynamiczna forma reklamy dostosowywana indywidualnie do stron, które użytkownik odwiedza, a także urządzeń, z których korzysta. Warto połączyć zalety Google Ads i pozycjonowania, by zmaksymalizować prawdopodobieństwo, że potencjalny klient odnajdzie daną ofertę i postanowi z niej skorzystać.

Jest wiele podobieństw pomiędzy pozycjonowaniem a reklamą Google Ads