Dlaczego warto skorzystać z pozycjonowania stron www w Poznaniu?

Bez widoczności w sieci trudno o sukces w jakiejkolwiek branży. Mówiąc widoczność w sieci, mamy oczywiście na myśli głównie widoczność w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron www to usługa, z której zdecydowanie warto skorzystać bez względu na miejsce zamieszkania. Jeżeli zatem jesteś właścicielem firmy w Poznaniu, koniecznie zainteresuj się, czym jest pozycjonowanie stron www i jaki ma wpływ na wyniki, które osiąga Twój biznes.

Pozycjonowanie stron www Poznań – co to jest?

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, którego nadrzędnym celem jest zwiększenie ilości oraz jakości ruchu na stronie, który pochodzi z organicznych, czyli bezpłatnych wyników wyszukiwania. W Polsce zdecydowana większość osób korzysta z wyszukiwarki internetowej Google. W związku z tym właścicielom firm zależy na jak najwyższych pozycjach stron internetowych w wynikach właśnie tej wyszukiwarki.

Pozycjonowanie stron WWW Poznań (z którego ofertą zapoznasz się tutaj: seodot.com.pl) określane jest również jako SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron internetowych pod algorytmy wyszukiwarek. Opisywany długofalowy proces podzielić można na:

SEO On Site to działania, które specjaliści podejmują w obrębie strony internetowej, w związku z tym jest to między innymi:

  • dobór słów kluczowych,
  • dbałość o responsywność stron www (dostosowanie do ekranó urządzeń mobilnych),
  • optymalizacja grafiki,
  • optymalizacja treści,
  • dbałość o odpowiednią strukturę nagłówków,
  • instalacja protokołu SSL
  • i wiele więcej.

Bez widoczności w sieci trudno o sukces w jakiejkolwiek branż

Z kolei SEO Off Site to działania, które specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem stron www podejmują poza stroną internetową, ale które również mają wpływ na pozycję w organicznych (naturalnych – bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. W związku z tym są to między innymi:

  • budowanie bazy linków z zewnątrz (link buildingg),
  • zwracanie uwagi na wiek domeny, z której pochodzą linki,
  • dbałość o sygnały z mediów społecznościowych, takich jak na przykład Instagram, Facebook lub LinkedIn.

Jeżeli prowadzisz firmę w Poznaniu i zależy Ci na wysokiej pozycji strony internetowej na tle branżowej konkurencji, nie możesz zapominać również o roli UX (ang. User Experience), czyli doświadczenia użytkownika w pozycjonowaniu stron www. To od tego, w jaki sposób strona internetowa jest oceniana przez realnych użytkowników wyszukiwarki (a nie roboty Google), zależą bowiem statystyki witryny. W związku z tym powinieneś mieć na uwadze, że czynniki rankingowe związane z User Experience to między innymi:

  • współczynnik odrzuceń,
  • czas spędzony na stronie internetowej,
  • współczynnik klikalności w Google (CTR),
  • liczba komentarzy.

Trzeba pamiętać także o tym, że w pozycjonowaniu stron www sporą rolę odgrywają działania analityczne. Z tego powodu specjaliści, którym powierzasz usługi SEO, powinni zadbać zarówno o odpowiedni audyt SEO (analizę oraz ocenę Twojej strony internetowej), jak i analizę konkurencji. Raporty, które powstają po przeprowadzonych audytach, stanowią bowiem bazę do dalszego pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron www Poznań – dlaczego warto?

Inwestowanie w pozycjonowanie stron www sprawia, że możliwe jest zdobycie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. To z kolei owocuje rosnącym ruchem na witrynach, a także większym współczynnikiem konwersji. Strona internetowa, która jest przyjazna zarówno dla robotów Google, jak i algorytmów notuje lepsze statystyki, a one również przekładają się na jej pozycję w wyszukiwarce. Pamiętaj również o tym, że jeśli prowadzisz firmę w Poznaniu, a usługę pozycjonowania powierzysz specjalistom, będziesz miał pewność, że witryna będzie firmową wizytówką. Strona, która zachęca swoim wyglądem i użytecznością do korzystania, zachęca również do zaufania Twojej ofercie. Z drugiej strony, jeśli nie zdecydujesz się na pozycjonowanie stron internetowych, witryna będzie w wyszukiwarce niżej od stron branżowych konkurentów. Potencjalni klienci zawsze traktują to, co wyświetla się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania jako lepsze. Weź to pod uwagę, gdy będziesz podejmował decyzję, czy skorzystać z opisywanej usługi.