Na czym polega audyt SEO i dlaczego jest tak ważny?

Wyszukiwarka internetowa jest dziś podstawowym miejscem, w którym użytkownicy internetu poszukują informacji o firmach, produktach i usługach. Dlatego właściciele stron internetowych inwestują coraz większe środki w ich pozycjonowanie. Tylko w ten sposób uzyskać można najwyższe pozycje na najważniejsze frazy kluczowe. Sam proces pozycjonowania zawsze składa się z kilku etapów. W pierwszej kolejności zawsze wykonywany jest audyt SEO strony internetowej. Jego wykonanie jest konieczne jeśli chce się myśleć o efektach pozycjonowania.

Czym jest audyt SEO?

Wyszukiwarka internetowa jest dziś podstawowym miejscem, w którym użytkownicy internetu poszukują informacji o firmach, produktach i usługach

Pozycjonowanie w Poznaniu zawsze rozpoczyna się od wykonania audytu SEO. Czym on tak naprawdę jest? Zacząć trzeba od tego, że algorytm wyszukiwarki tworząc ranking wyników bierze pod uwagę wiele różnych czynników. Wśród nich są i takie, które dotyczą budowy samej strony internetowej. Oznacza to konieczność dopasowania witryny pod kątem wymogów wyszukiwarki. W tym celu w pierwszej kolejności wykonuje się audyt SEO. Na jego podstawie wprowadza się niezbędne zmiany na stronie. Dzięki temu witryna internetowa staje się bardziej przyjazna dla wyszukiwarki, co ma bezpośredni wpływ na jej pozycjonowanie.

Co analizowane jest w ramach audytu SEO?

Każdy audyt SEO zawsze składa się z kilku etapów. W pierwszej kolejności przeprowadzana jest analiza techniczna strony internetowej. Analizowany jest jej kod oraz cała struktura. Następnie analizie poddawane są treści opublikowane na stronie. Sprawdza się tu w szczególności to, czy treści są unikalne. Dodatkowo analizuje się je pod kątem użyteczności dla użytkowników oraz to, czy zawierają one odpowiednie frazy kluczowe. Ostatnim etapem audytu SEO jest analiza linków przychodzących do strony. Mowa tu o ilości takich linków oraz ich jakości.

Kiedy przeprowadzić audyt SEO?


Pierwszy audyt SEO powinien być przeprowadzony zaraz po skończeniu prac nad budową strony internetowej. Co ważne, najlepiej aby audyt być przeprowadzony jeszcze zanim witryna zostanie opublikowana w sieci. Pozwoli to na wprowadzenie ewentualnych poprawek jeszcze zanim strona ujrzy światło dzienne. Innym powodem do przeprowadzenia audytu SEO są nagle spadki pozycji w wynikach wyszukiwania. Audyt pozwoli wówczas znaleźć odpowiedź na pytanie dlaczego tak się dzieje. Pamiętać jednak trzeba, aby audyt wykonywany był systematycznie, nawet bez wyraźnego powodu. Można go wykonywać np. raz w roku. Wynika to z tego, że algorytm wyszukiwarki często się zmienia. Audyt pozwoli sprawdzić czy strona cały czas jest zgodna z wytycznymi wyszukiwarki.